Potraga za poslom

 

Nedavno sam pročitao odličan tekst o ženi koja je na inovativan način dobila poziv na razgovor za posao u kompaniju koja je nikako prije toga nije htjela pozvati. Zapravo, ne bih rekao da je nešto inovativno u svemu tome.

Što je to Nina napravila da je privukla pažnju i CEO-a i CMO-a, a da se razlikuje od ostalih motivacijskih pisama i CV-eva? Ponudila im je rješenje, svoj prijedlog kako unaprijediti njihovo poslovanje i to na način da je napravila CV koji je sličan vizualu stranice poslodavca. Nije koristila klasične formate CV-a i suhoparno navođenje prošlog i sadašnjeg iskustva. Shvatila je da takvih CV-eva dobivaju već na tisuće i da se tako neće moći izdvojiti. Umjesto toga, ona je svoje snage usmjerila na budućnost, odnosno na kreiranje prijedloga za unaprijeđenje poslovanja tvrtke. Iako je postojao rizik da joj ne uspije ideja, čak i da joj ukradu ideju, a ne zaposle je, Nina je bila odlučna pokazati što zna.

Kod nas veliki broj kandidata odustane kad ih poslodavac prije intrevjua traži da mu pošalju ideje oko unaprijeđenja poslovanja tvrtke. Najčešći komentari kandidata su da će im ideje biti ukradene i da ne mogu oni davati ideje poslodavcu kad ne rade u njegovoj firmi da mogu dati konkrente prijedloge. Vrlo često to je samo izlika i pogrešno gledanje stvari. Danas možete doći do svih mogućih informacija o poslodavcu, ako se potrudite, a ako ste toliko sigirni da ste vi prava osoba za tu tvrtku, preuzmite inicijativu i pokažite im konkretnim prijedlogom kako vi mislite unaprijediti njihovo poslovanje. Vjerujte, bez obzira na rješenje, ulovit ćete njihovu pažnju samim time što ste uložili više energije od mnoštva drugih kandidata.

Neki će sad reći da je ovakav način prijave na posao neprimjenjiv za neke “niže” pozicije, da se može primijeniti samo za “menadžerske pozicije”. Mislim da svaka pozicija u tvrtki može biti unaprijeđena, bez obzira na koju poziciju se netko javlja za posao. Svako radno mjesto u tvrtki ima svrhu i dio je lanca koji pokreće tvrtku. Zašto bi posao spremačice bio obično čišćenje prostora, kad može imati širu svrhu. Ona brine o zdravlju zaposlenika i raspoloženju, održavajući poslovne prostore čistim i ugodnim za rad. Mislite da tu nema mjesta za kreativna rješenja?

Ovakav način prijave za posao je idealan i kad šaljete otvorena motivacijska pisma poslodavcima koji nemaju trenutno otvorene natječaje za posao. Ne referirate se ni na koji natječaj za posao već odmah nudite vas i vaše rješenje za njih.

Zaključak teme je da se morate potruditi izvan uobičajenih okvira, ako želite posao. Morate biti spremni podijeliti svoje znanje da bi vas primjetili i pokazati svoju stručnost čak i pod cijenu da vam ukradu ideju. I na kraju, imajte vjeru u sebe i svoje sposobnosti, bez obzira na kojoj se poziciji nalazite. Svatko može unijeti dozu kreativnosti u posao i unaprijediti ga. Garantiram vam da ćete biti zapaženi, možda ne odmah, ali s vremenom, samo budite uporni i strpljivi.

Odgovori

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment