Poslovni savjeti

U vrijeme borbe na tržištu, krize i pritisaka oko ostvarenja rezultata ljudi često dolaze u iskušenje da igraju prljavo i lažima “obrade” klijenta. Vjerujem da smo svi imali neki susret sa prodajom i neki su bili pozitivni, a neki baš i nisu, na nekima smo se osjećali uzvišeno, a na nekima smo morali biti oprezni i nepovjerljivi…

Morate znati da su nemoralni prodavači majstori u prodajnim manipulacijama, vrlo su elokventni, inteligentni i uvijek nalaze argumente da bude po njihovom. Najbolje je prije sastanka sa takvim prodavačima raspitati se kod kolega i kolegica oko iskustava koje imaju sa njim/njom, ali opet ostati otvoreni za stvaranje svojeg mišljenja. Ponekad su subjektivna mišljenja potpuno kriva.

Htio bih Vam okrenuti pozornost na neke stvari koje će Vam pomoći u otkrivanju nemoralnih prodavača:

1. Govorit će Vam osobne stvari (prljave) o konkurentima. Npr. on/ona je povezan/a sa podzemljem, on me prati svaki dan, i sl… U tom slučaju vratite lopticu na temu sastanka, a prodavaču predložite da pokaže dokaze ili se učlani u trač klub.

2. Ako prodavač spominje konkurente i to u negativnom smislu (a ne može pokazati dokaze za navode), budite sigurni da Vam iznosi upravo one stvari koje sam radi i koje su normalne za njega

3. Ako Vas prodavač počne napadati verbalno i pozivati na red, postavljati osobna pitanja, propitkivati Vaše postupke, vrlo je vjerojatno da doživljavate psihološku manipulaciju od strane prodavača.

4.  Ako Vam svi podaci koje Vam predoči zvuče presavršeno – prospavajte, zatražite drugo mišljenje i ponudu, odnosno neka Vam objasni metodologiju na koji način je dobio navedene prodajne podatke. Ovo je vrlo često kod iznošenja raznih statističkih podataka (posjećenost, čitanost, tržišni udio i sl.) kao argumente.

5. Ako koketira sa Vama i pokušava Vas zavesti. Da li bi se družio/la sa Vama da nema koristi od Vas?

6. Ako govori o nesigurnoj budućnosti svojih konkurenata. U ovom slučaju, želi Vas obeshrabriti od dugoročnije suradnje sa konkurentima i uvjeriti da nema smisla išta niti započinjati jer će sve ionako propasti.

Što učiniti kad doživite neke od navedenih stvari? Odradite sastanak kao da je sve u najboljem redu i pravite se da ništa ne razumijete, odnosno izražavajte čuđenje izrečenim neistinama jer nemoralni prodavač će se otvarati sve više i više u svojim lažima i sam sebe zakopati još dublje. Takvi ljudi su, zapravo, nesigurne osobe koje ne mogu na drugi način ostvariti prodajne ciljeve.  Kod njih je cilj jedini bitan i ne biraju sredstva kojim će ga ostvariti. Naravno, sve će to pravdati kao “just business”.

Također, upozorite svoje kolege na takve prodavače da se pripaze u komunikaciji sa njim/njom.

Odgovori

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment